Η ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΣΟΥ

Τον τελευταίο καιρό έχει ανοίξει στο εσωτερικό του συλλόγου, όπως και σε όλες τις σχολές, η κουβέντα για τους Εσωτερικούς Κανονισμούς που προβλέπονται για τα Πανεπιστήμια. Διασπάσεις πτυχίων, δίδακτρα, συγχωνεύσεις σχολών, αξιολόγηση, πειθαρχικά, διαγραφές και διάφορα άλλα είναι αυτά που με λίγα λόγια περιγράφουν το τι έρχεται στις σχολές, όχι αόριστα και σε ένα φανταστικό μέλλον αλλά άμεσα. Πολύ άμεσα, βέβαια, όπως αποδείχτηκε, αφού πριν από έναν μόλις μήνα αποφασίστηκε από τη Συνέλευση Καθηγητών του Εικαστικού Τμήματος και επικυρώθηκε από το Συμβούλιο Ιδρύματος της σχολής, η μετεξέλιξη του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών από ένα, σε τρία διακριτά ακαδημαϊκά Τμήματα: Ζωγραφικής, Γλυπτικής, Χαρακτικής, πράγμα που μάθαμε τυχαία από συνέντευξη του Πρύτανη σε εφημερίδα.

Τι σημαίνει όμως αυτό;

Πάγια τοποθέτηση και κατάκτηση των φοιτητικών συλλόγων αποτελεί η κατοχύρωση του ενιαίου πτυχίου ανά γνωστικό αντικείμενο σπουδών με όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτό, ενάντια δηλαδή στα εξειδικευμένα πτυχία και τις κατατμήσεις σχολών. Η απόφαση, λοιπόν, που σπάει πλέον το πτυχίο του εικαστικού σε τρία γνωστικά αντικείμενα, παρότι επηρεάζει άμεσα τις σπουδές και το μέλλον μας, πάρθηκε ερήμην του φοιτητικού συλλόγου σε διαδικασία η οποία έγινε εν κρυπτώ χωρίς να έχουν ενημερωθεί γι’αυτήν οι ορισμένοι εκπρόσωποι των φοιτητών. Με τον τρόπο αυτό, από την μία μέρα στην άλλη διαλύουν το πτυχίο μας και εφαρμόζουν ξεκάθαρα τις κυβερνητικές επιταγές για την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.

Αν, λοιπόν, μέχρι πρότινος, όλοι οι απόφοιτοι του Εικαστικού Τμήματος είχαν ολοκληρωμένη καλλιτεχνική εκπαίδευση και ισότιμο πτυχίο που κατ επέκταση κατοχύρωνε κοινά επαγγελματικά δικαιώματα για όλους, τώρα με την κατάτμηση της σχολής το πτυχίο που θα δίνεται θα είναι το 1/3 του πτυχίου που παίρναμε κάποτε και αντίστοιχα θα ακυρώνεται η έννοια της συλλογικής εργασιακής κατοχύρωσης. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εισαγωγή των περιβόητων πιστωτικών μονάδων (credits) όπου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, κάθε μάθημα που παρακολουθούμε θα αντιστοιχεί σε μερικά credits, τα οποία σε πακέτα των 60 θα συγκροτούν τον ελάχιστο αριθμό για να περάσουμε το κάθε έτος. Αυτό,παράλληλα με τα παραπάνω, θα προκαλέσει φοιτητές πολλών ταχυτήτων, οι οποίοι θα σπουδάζουν ανάλογα με τις οικονομικές ή χρονικές δυνατότητες που μπορούν να αφιερώσουν στις σπουδές τους, θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους στο κυνήγι των πιστωτικών μονάδων, μακριά από συλλογικές παραστάσεις και διεκδικήσεις, και θα περιπλανώνται στην αγορά εργασίας ο καθένας με τον ατομικό φάκελο προσόντων του.

Όλα τα παραπάνω φέρνουν τη ραγδαία διάλυση της προοπτικής για τη γενιά μας να δουλέψει με δικαιώματα. Μπροστά στην υποτίμηση του πτυχίου και των σπουδών μας δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε τον ατομικό δρόμο και την προσωπική ευκαιρία να σωθούμε. Μπορούμε, όμως, να κάνουμε ο,τι περνάει από το χέρι μας για να υπερασπιστούμε ένα Πανεπιστήμιο που μας προσφέρει επαρκείς σπουδές και ένα αξιοπρεπές μέλλον και όχι ένα χαρτί -τίτλο σπουδών που δεν θα σημαίνει τίποτε. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος με τον οποίο οι φοιτητές χρόνια τώρα διεκδικούν τα δικαιώματα τους έχει αποδείξει πως μπορούμε να διασφαλίζουμε ο,τι δικαιωματικά μας ανήκει και να πετυχαίνουμε νίκες στο σήμερα.

Εικόνα

αριστερήκαλλιτεχνικήανεξάρτητησυσπείρωση

arkasaskt.wordpress.com

 

Advertisements


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s